Tarot

3kommentarer

 
Jag har två underbara tarot lekar som jag använder mig av. Den första jag köpte till mig själv heter
Doreen Virtues Angel tarot. Det är STOOORA kort som är lite svåra att hantera. Men den är otroligt vacker med änglar och vackra överjordiska figurer i. Och man blir alldeles varm när man hanterar den. Ibland när jag inte har användt den på länge måste jag ändå plocka upp den och känna lite på den. Den kan jag även använda som orakelkort om jag vill. Såhär ser några av korten ut i leken :-)
 
 
Den andra leken jag använder mig av. Och som jag faktiskt helst och oftast använder och känner talar till mig bäst. Är The Gilded tarot. Och det är lite saga och magi över den leken. När jag satt och gogglade på en massa tarotlekar (och det finns HUR många som helst) så var det denna jag tokfastnade för. Utan att ens ha rört den. Jag tänkte och funderade massor på den. Och så kom min älskade man och gav mig den i julklapp. Lycka!!
Sedan dess är det den jag använder mig av mest som sagt :-) Såhär ser några kort ut i den leken
 
 
När jag lägger tarot läser jag inte från boken. Den lägger jag åt sidan helt. Jag känner av korten och får ofta en känsla och sen rinner orden oftast på bara. Det jag brukar lägga är en trekortsläggning. Då, nu och framtid. Men ibland får man känslan av att fler kort behövs. Och då ska man följa den känslan. Ju fler kort man drar desto mer information får man ut.
 
Lite om tarot :-) Kommer kanske mer. Fråga får man om man vill :-)
 
Ljus & Kärlek
 
 

3 kommentarer

Jesse

23 Feb 2013 13:48

Coolt ;-) häftigt sånt där fast om de fungerar blir man ju rädd

Kristin

23 Feb 2013 13:52

Fråga din fru. Hon är bättre än mig på allt sånt här gissar jag på ;-)

Mia

23 Apr 2013 20:07

Lägger du tarot på andra eller använder du den mest för dig själv? :)

Kommentera

Publiceras ej